Dåliga bänkpress, bra marklyft

Allmänt, Love, Styrkelyft, Träning / Bodyscience, Bänkpress, Love, MMSports, Marklyft, Styrkelyft, Träning / Permalink / 0
Hallååå! 
Dagens träning gick både bra och dåligt. Jag var riktigt taggad på bänkpressen och tänkte typ inte ens på att jag hade marklyft.. Började med bänken. Den gick skit. Kände mig hur svag som helst. Men det är bara att acceptera att det inte alltid går som man vill. Är lite bortskämd när det gäller bänkpress. Går typ ALLTID bra (klassiskt då). Satte på tröjan sen och var nere till 2 cm kloss, men fick inte pressa något. Boring. 
Sen var det dax för marklyft. Insåg att jag skulle upp på 160 kg. Eh va?! Bara gjort det på tävling. Brukar inte köra så tungt i marklyft på träningar för det sliter så mycket på mig (dels pga ryggen). Rädslan kom krypades, men jag bestämde mig och drog först en 2:a på 160 kg och sedan en etta. Inga problem liksom! 
Avslutade med övningar för tricpes, biceps, ländrygg och mage. 

Om mindre än tre veckor är det dax för tävling. Jag vet ingångsvikt i knäböj och marklyft. Har inte varit nere med tröjan än så bänken bestämmer jag nästa vecka. 

Nu ska jag sova. Natti!



Till top