Träning varvat med EM i styrkelyft

Allmänt, EM, Styrkelyft, Träning / Bänkpress, EM, Marklyft, Styrkelyft, Träning / Permalink / 0
Eftersom det var dags för Erik Gunhamn att tävla EM i styrkelyft (-105) när vi skulle träna igår fick vi ha Olivers Ipad uppe samtidigt med streamen. Han gjorde tre lätta och godkända böjar och fick med sig två godkända bänkpress. Och nu till marken... Ja han har ju ett världsrekord sedan innan, men nu drog han för en bronsmedalj i totalen och seniorvärldsrekord i mark på 392,5 kg vägandes precis under 100 kg. Tyvärr ville det inte sig denna gången, men han vann ändå marken på 360 riktigt LÄTTA kg. 
Men till träningen nu då. Jag började med bänkpress mot gummiband och gjorde 4x4 på 70 kg som mest (lätt då alltså). Sedan körde jag vanliga marklyft och gjorde 5x3 på 127,5 kg som mest. Tro det eller ej men detta är faktiskt mitt "tyngsta" bänkpass under hela veckan, om man inte räknar med tröjbänken. Och då är det inte ens tungt. Men jag klagar inte, styrkan sitter i. Jag kör även andra övningar utöver huvudövningarna såklart. 



Vi hann hem till marklyften

 Ser ni så mycket det är? Helt galet! Han fick upp den en bit, men blev en teknikmiss. Nästa gång så!
Till top